Nätter är hemska..

Sitter nu här igen. Precis letat upp ett gott recept på kycklinggryta som jag ska tillaga imorgon, men tänkte handla grejerna redan idag så jag slipper gå ut och handla imorrn. Ska ju ändå iväg idag så då kan jag handla på vägen hem :)
Planerna för dagen då? Ja, efter det här inlägget tänkte jag ta mig en dusch och fixa iordning mig, sen ska jag kolla på Våra bästa år innan jag går till bussen för att åka ner till farbror doktor. Iofs så är det en kvinnlig doktor. Så då kanske man säger tant doktor?
Efter det ska jag handla och sen hem en stund innan jag ska över till mamma för att käka middag där. Ska försöka komma ihåg att ta med mig glöggflaskan som jag köpte till henne igår :) Men mitt minne har svikit mig så otroligt många gånger förr, så man vet ju aldrig.

Det där receptet jag nyss kollade upp, alltså kycklinggrytan.. Sist så stod det att man skulle servera den med nykokt pasta. Pasta?? Sånt vill man ju äta med ris ju.. Jag vet att man inte behöver servera exakt som det står i receptet, men de brukar ju ha någorlunda koll, alltså de som skriver recepten.. Men pasta? Neeeej.. Min kycklinggryta ska serveras med ris. Eller min och min.. Jag som tillagar den, dock med hjälp av Bonniers kokbok :P

Såg precis reprisen av Oprah från igår. Handlade om en trafikolycka där man hade råkat förväxla två tjejer. En familj fick veta att deras dotetr dött och en annan fick veta att deras dotter låg allvarligt skadad på sjukhuset. Efter fem veckor, då hade alltså den döda flickan hunnit bli begraven och familjen som fått veta att deras dotter låg på sjukhus hade vakat över henne dygnet runt i fem veckor. Så kom chocken.. Flickorna hade blivit förväxlade. Tjejen som överlevde försökte säga sitt riktiga namn och sa att föräldrarna var falska föräldrar.. Men fem veckor tog det innan sanningen kom fram. Helt sjukt. Och ingen av familjerna ville stämma någon. Det är konstigt. Speciellt eftersom det hände i USA, ett land där alla stämmer alla.. Men på grund av sin tro till Gud så ville de inte stämma någon. I don´t get it..

Och snart är det val där borta.. I USA alltså. Känner att de flesta nyheterna kommer kretsa kring det.. För mig känns det bara som att jaja.. Rösta nu, räkna rösterna och berätta resultatet. Känns så onödigt med all snack om vem som leder just nu och hur många som röstat. Ge mig bara resultatet :P

Ja, det var väl vad jag hade att bjuda på just nu iaf. Ska käka några satsumas, surfa runt lite och sen duscha :)

Hej

Kommentarer
Postat av: firren

trevlig blogg du har:D spana gärna in min och säg om den e rolig eller tråkig.:D

2008-11-04 @ 13:03:56
URL: http://t890429.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är jättegott med pasta till kycklinggryta, särskilt bandpasta. jag lovar dig! :D

2008-11-04 @ 14:06:47
URL: http://metrobloggen.se/ylvis
Postat av: Madde

Ja det har det :D Wiho! man fick tre änglar som man kan hänga upp nån stans, fast jag gjorde om mina till kylskåpsmagneter hehe :)

2008-11-04 @ 21:07:25
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0