Färdigutbildade föräldrar

Idag har jag och älsklingen vart på den sista föräldrakursen. Och om man blivit så mycket smartare av alla de här gångerna kan jag nog inte påstå, men har ändå tyckt att de har varit värt att gå på dem. Tycker det har varit hur kul som helst. Och speciellt eftersom det är min barnmorska som hållt i träffarna, och henne tycker jag jättemycket om! Idag handlade det om tiden efter födseln och amning. Men som sagt, väldigt roliga kurser så rekommenderar er att testa att gå på dem :) Det är ju liksom gratis.

På väg hem gick förbi centrum där vi köpte julklapp till min mamma och älsklingens mamma. Min mamma ska få en symaskin och älsklingens mamma får en ljudbok. Passade även på att köpa ett garnnysta till kisse :) Hon vart sååå glad :D Sparkar på den precis som en katt ska!
Sen hem och sova i några timmar :)

Nu ska vi upp till affären för att fredags handla lite ;) Blir tacos till ikväll :) Och sen ska jag köpa chips, dipp, läsk och kanske till och med lösviktsgodis! Jag är ju faktiskt gravid :P Haha ok, hade köpt det även om jag inte vart gravid.
Sen får vi se vad kvällen för med sig. Kanske film eller så spelar vi något spel.

Pratade precis med mamma i telefon och hon hade precis pratat med min mormor, hon planerar att åka hit till Sverige för att hälsa på oss. Var snack om den 6/12 som är Finlands nationaldag. Så vi får se :) Men kul är det ju. Hon vill väl se min bebismage som snart försvinner :D

Men ha en trevlig fredag så hörs vi väl :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Aw hihi tack gumman :) Skönt att du uppdaterade bloggen, har funderat lite på vart du hållt hus idag hehe. Låter som ni kommer få en mysig kväll, jag vill också ha massa chips och dipp mumms! Han en mysig kväll :) Kraam

2008-11-07 @ 16:49:49
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja föräldrar kursen är väldigt bra. Våran har varit kanon också. Mkt bättre än vad vi trodde ifrån början.



Ha en bra fredag! =)

2008-11-07 @ 16:54:52
URL: http://halmstadbebis.blogg.se/
Postat av: Emma

:) Nej 3:e januari säger de, men jag tror hon kommer dra ut på det och komma sent. :D När har du BF?

2008-11-07 @ 17:39:34
URL: http://halmstadbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0