Happy new year

God morgon gott folk. Eller morgon för vissa och förmiddag för andra :P Jag har varit uppe sen 7 så för mig är de ju typ förmiddag :P Gick upp så tidigt eftersom jag skulle pumpa och sen skulle lilleman ha mat vid 8 och så ska jag ju snart åka iväg och städa pappas lägenhet och sen handla. Så tyckte det var lika bra att stanna uppe eftersom jag ändå skulle duscha och käka frukost. Sen har jag hunnit med massa annat. Jag har vikt in tvätt, startat en maskin med tvätt, förberett nästa maskin, skrivit en lång inköpslista, sorterat massa grejer, sorterat lite mer och hunnit gosa med kisse också :) Som ni ser har jag ingen ro i kroppen, älsklingen tycker att jag blivit knäpp som aldrig tar det lungt utan håller på med någonting hela tiden. Men tror det har att göra med att jag inte kunde göra så mycket under min graviditet på grund av alla smärtor, så jag tar liksom igen mig nu :)

Som sagt några gånger nu så bär det snart av att städa pappas lägenhet så har man det fixat och så får man helt enkelt gå vidare i livet. Lillemannen ska få stanna hemma med sin pappa så att jag och mamma kan städa ifred, och så slipper jag tänka på matning och så sen när vi ska handla. Får tacka min mamma och hennes kille för all hjälp med lägenheten :) Hade ju aldrig funkat utan er.

Idag är det nyårsafton då. För oss blir det lungt, vi valde att fira nyår bara vi tre här hemma. Idag är ju egentligen den dagen då lilleman skulle fötts, men istället blir han hela fyra veckor imorgon. Så det blir familjenyår. Fast vi är ju egentligen fyra, får ju inte glömma kära kisse.
Jag ska iallafall laga mat till oss (till mig och älsklingen, lillgubben kör ju med sin mjölk eller egentligen min mjölk). Idag blir det Hasselbackspotatis och fylld lövbiff med gorgonzola :) Sen ska jag köra bifftomater i ugnen med Blue Cheese dressing. Mums :D

Igår storshoppade jag på mellandagsrea :) Dock ingenting till mig själv. Men när jag kom hem från mamma så gick jag in på Ellos hemsida som jag gjort dagen innan också. Då dagen innan hade jag lagt in lite grejer i min varukorg men bestämde mig ändå för att inte köpa något. Men så ändrade jag mig igår och loggade in där och som tur är finns ju grejerna kvar i min varukorg. Blev som sagt ingenting till mig själv. Istället beställde jag tio olika plagg till lillgubben, tre tröjor och boxer till älsklingen och ett par strumpor :P Så vart det också två handdukar och två badhanddukar :) Hela det där stora köpet gick på bara 888,50, inklusive postförskott och expeditionsavgift på 90 kr. Så allt det dära kostade egentligen typ bara 800 kr, snacka om att jag är helnöjd. Brukar ju oftast köra med faktura så man slipper postförskottet, men har så mycket kontanter nu så tyckte det var bättre att ta så, då får jag ju betala paketet direkt när det kommer så slipper man få en räkning i slutet på månaden :P Och då kan man ju inte betala kontant, utan då är det ju internetbank som gäller :P Just ja, min den där dosan till internetbank har slut på batteri. Handlar jag verkligen så mycket på nätet? Hur fixar man det? Ska man till banken och fixa det, eller räcker det med att gå till nåt ställe som byter typ klockbatterier?

Blir väl lite mer fixande här hemma sen när jag kommer tillbaka. Ni kanske undrar hur det alltid finns saker att göra och plocka med. Men eftersom min pappas lägenhet är tömd så kom det grejer hit, de ska man ju få undan. Och sen har vi ju alla julklappar och så. Och sen med barn så finns det alltid något att fixa :)

Oj, nu har jag lyckats få ett sånt där långt inlägg igen. Kul för dem som tycker om att läsa antar jag, dock inte liak kul för dem som vill ha korta uppdateringar.

Nu väntar jag bara på att tvättmaskinen blir klar så jag kan slänga i nästa last och sen bär det av för städning.

Hej

Och förresten. Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0