Svarta vykort

God morgon

Nattningen som jag igår hoppades skulle bli lätt var allt annat en lätt, min kära lille gallskrek i två timmar då han tillslut somnade av ren utmattning. Det var ingenting som hjälpte. Han vaggades, vi bar runt på honom, sjöng för honom.. Allt som man kan tänka sig. Men tillslut så somnade han, och sover faktiskt fortfarande. Och även fast klockan redan är 9 så tänker jag inte väcka honom, han får sova så länge han vill. Antar att gårdagen tog på hans krafter.

Ni som läst mitt förra inlägg vet att jag inte hade världens bästa dag igår. Men när älsklingen min kom hem från jobbet (han glömde förresten köpa maten) så var han underbar och gjorde min dag lite bättre.

Varning för riktigt usel bild!

Dessa fina blommor fick jag av honom :)

Eftersom han glömde köpa maten så gick han istället förbi grillen innan han kom hem och köpte onyttigheter därifrån, vissa gånger är det nog enda chansen till överlevnad.

Riktigt skönt att böckerna från Adlibris kom igår! Har faktiskt redan hunnit läsa ut en av böckerna. Svarta vykort, skriven av Marcus Birro. Den handlar om sorgen av att förlora två barn som föds för tidigt. Deras första son Dante föds redan i vecka 23 och dör direkt, de blir snabbt gravida igen och denna gång får de en dotter i vecka 16 som inte heller lyckas överleva.
Boken är väldigt lättläst och ligger bara på 120 sidor, så det är därför som jag redan lyckats läsa ut den. Jag läste lite igårkväll och eftersom jag gick upp redan halv åtta imorse så har jag haft lite tid på mig efter frukosten att sitta och ta det lungt och läsa. Allt i väntan på att Kasper ska vakna.

Idag händer nog ingenting speciellt, vi ska ut på en promenad så fort Kasper ätit sin frukost. Och visst regnar det, men vad är det egentligen som är så hemskt med att vara ute och gå i regnet? Jag tycker i allafall att det är skönt. Och eftersom det har regnat i många dagar nu så hade vi ju inte kommit ut alls om jag hade varit rädd för regnet. Det är ju inte i onödan som man köpt regnskydd till vagnen.
Fredrik jobbar till 15 idag så han kommer hem redan 16.15, det är riktigt skönt.

Men ni får ha en riktigt mysig regnig lördag
så ska jag utnyttja tiden som jag har nu när Kasper fortfarande sover.


Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0