Säsongspyssel

Idag är jag duktig. Först så bytte jag ut alla Kaspers 68 kläder mot 74 eftersom 68 blivit alldeles för litet nu, så bort med allt det. Och förut när han har vuxit ur storlekarna så har vi lagt de små kläderna i ett skåp, men när han slutade med 62 så började skåpet bli ganska fullt. Så idag rev jag ut allting, och vilka berg det blev! Det var så mycket att det blev flera toppar på berget. Nu ska vi i allafall lägga ner kläderna i källaren där de får vänta på sin tur och kanske bli använda nångång i framtiden igen.
Efter det gav jag mig på mitt klädskåp, och tro mig.. Det är ett riktigt äventyr. Kan ju avslöja att jag aldrig brukar ha någon ordning alls där inne, jag slänger alltid bara in kläderna. Lite konstigt eftersom när jag viker in Fredriks och Kaspers kläder så tar jag god tid på mig att vika in de snyggt :P Men slängde bort lite kläder och fann lite kläder som jag glömt bort :) Fick även sortera om lite eftersom jag har ganska mycket kläder. Men nu är det ordning och jag ska försöka hålla kvar det :) Fixa även in lite kläder i det stora klädförrådet (som vi använt som datorrum) och hängde in lite kläder där också, typ klänningar som kan hänga på galgar.
Sen har jag diskat, vikt in massa tvätt, plockat undan, tvättat tvätt och sånt növändigt. Det gäller att passa på att göra sånna här stora projekt när Fredrik är ledig!
Ska även försöka gå igenom alla mina skor i det stora klädförrådet eftersom Fredrik tycker att jag skulle kunna slänga de par som jag inte använder :P Men som jag förklarar för honom så sparar jag vissa skor i fall mina skor som jag använder just nu skulle gå sönder så att jag har några skor att ha på mig när jag ska till affären och köpa nya :D

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Kicki

vad skönt att få mycket gjort :) jag försöker att inte spara på alla kläder, men man får ju separationsångest av att bara behöva lägga bort dom ;)

2009-05-28 @ 19:36:20
URL: http://kicki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0