Mediahora

Kaoset som jag levt i idag började väl egentligen redan igår kväll. Det var inte alls en bra kväll och när jag äntligen kom i säng nångång efter midnatt så dröjde det inte länge innan Kasper hade en mardröm och vaknade i panik. Så det var bara att trösta bebis och sedan lägga sig igen. Det var inte en rolig natt, jag fick nämligen ingen sömn av olika anledningar så resultatet blev väl ungefär två timmars sömn. Uuuuusch.
Så imorse när jag skulle gå upp kan ni ju förstå att jag inte var den gladaste, men åh så underbart det var att gå in i Kaspers rum och mötas av vääärldens största leende, det var underbart. Men efter att han fick sin frukost så har han gallskrikit sig igenom hela dagen. Även fast vi var på en två timmars promenad imorse. Och så när jag gick där med en skrikande bebis och världens migrän så körde två bilar förbi mig där folk vinkade som tokar. Det var två av Kakans systrar, och det fick mig att må lite bättre. Underbara människor!

Sedan gick jag och Kasper ner till centrum med min mamma där vi handlade lite och åt lunch på kinabuffén, säger bara tack gode gud för att jag var med min mamma.. Hade nog annars haft det riktigt kämpigt. När vi kom hem från centrum så var vi bara hemma en snabbis innan vi begav oss ut på en till promenad och till lilla centrum här uppe där jag skulle hämta det efterlängtade Adlibrispaketet!

Just nu så ligger Kasper och får underhållning av sin mobil. Äntligen är han tyst. Han har inte sovit en blund idag så jag är helt slutkörd efter alla hans skrikattacker, eller egentligen har det väl varit en enda skrikattack sen efter frukost.

Humöret har verkligen inte varit på topp idag. Hela dagen har jag känt mig ledsen och trött. Nu när vi tog våran sista promenad så tog jag fram min tillplattade och otroligt buckliga Ipod, för spela musik kan den fortfarande. Jag satte musiken på högsta volym och gav mig ut i regnet. Jag var så trött och deppig, men sen så kom låten som förändrade allt. Mediahora, den låten gjordes av ett Big Brother gäng för många år sedan och den får mig att tänka på mina vänner! Man kanske undrar varför.. Men det beror ju förstås på att vi gick media på gymnasiet. När jag lyssnade på den låten tänkte jag på hur otroligt många fina och underbara vänner jag har. Och jag vet att om jag skulle ta telefonen och ringa vem som helst av dem och säga att jag mår dåligt så skulle de lyckas säga något som fort fick mig på bättre humör. Kärlek.

Fredrik jobbar till 19 idag och kommer alltså hem vid 20.15, precis efter att Kasper ska ha gått och lagt sig. Jag ska snart börja med hans kvällsmat eftersom jag hoppas på att han är ruskigt trött efter dagens skrikigheter. Jag hoppas verkligen att han blir lätt att natta ikväll, för mina krafter är helt slut nu.

Sen skulle jag väl egentligen helst av allt vela lägga mig under täcket och somna och inte vakna förrän tröttheten är borta. Men när Fredrik kommer hem så ska man ju äta middag och sånt tjafs. Eftersom jag inte hinner laga mat på grund av Kaspers nattning just då så sa jag att Fredrik får fixa någon mat så han skulle köpa med sig grillad kyckling och potatissallad. För har jag sagt att mina krafter är helt slut nu??

Nu ska jag väl ta mitt snart exploderande huvud och underhålla bebis tills det snart är dags för kvällsmatning och nattning som jag hoppas går bra.
För nu är det ju så att mina krafter är helt slut, men det kanske jag redan sa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0