Meatball and meatloaf

God kväll!
Idag har jag och Kasper umgåts med Knappen, min kära vän och Kaspers gudmor. Vi började dagen med en promenad för att sedan gå till labbet där Kasper skulle lämna blodprov. Sist han lämnade blodprov gick det hur bra som helst och han låg bara och skrattade och tyckte att det var superkul. Men idag var det andra bullar. Han hatar när man håller i hans händer så att han inte kan vifta som han vill. Och eftersom sköterskan skulle ta ett stick i fingret och fylla ett rör med blod så var hon ju ganska illa tvungen att hålla i hans hand. Kasper blev riktigt förbannad och satt och slogs och sparkade allt vad han hade. Sköterskan tyckte att han var ovanligt stark och tyckte att det var lite svårt att lyckas hålla i hans hand. Men efter att Kasper lyckats sparka ner alla grejer från bordet och blodat ner det mesta i hans väg så blev det äntligen klart. Och så fort hon släppte hans hand så blev har hur glad som helst och började skratta.

Sedan begav vi oss till Ica där vi handlade lite nödvändigheter till en underbar räksallad. Och fast det snart är fem timmar sedan jag åt så är jag fortfarande brutalt mätt och kan knappt röra mig. Åt typ för en hel armé tror jag.

Fick ett paketavi hem idag som var från Ellos. Förstår inte riktigt varför jag inte fick smsavi som jag brukar. Men det som var irriterande var att paketet kunde hämtas först efter 16 och så fick Fredrik ett paketavi och det paketet kunde hämtas först efter 17, och snäll som jag är så hade jag lovat att hämta ut hans paket om det kom idag. Så Strax efter 18 gav vi oss ut på en promenad igen och hämtade ut båda paketen och när vi var på väg hem från centrum så åkte Knappen hemåt och jag och Kasper kom hem så fick han sitt kvällsmat och sen var det sovdags. Och måste bara säga att jag älskar mina nya badkläder!!! De var mer än perfekta.

Fredrik jobbar kväll igen och som vanligt hatar jag det sjukt mycket! Och böckerna från Adlibris har inte kommit så jag har ingenting att läsa ikväll.. Men imorse fick Fredrik i allafall mail om att de nu har skickat böckerna. Så jag hoppas att de kommer imorgon!

Egentligen är det helt andra saker än bloggen som finns i mina tankar just nu. Men det är en så stor och tung grej som pågått i så sjukt många år så det är helt omöjligt att beskriva det just nu. Det har i allafall gått riktigt långt nu och jag är sjukt rädd för hur slutet blir nu.. Jag önskar att jag kunde påverka, men vet inte hur. Jobbigt att se sin familj så ledsen och plågad av allt det hemska och orättvisa. Man undrar vad man ska göra för att få allt bra. Det har varit så många år av riktiga kamper och allt. Möten, rättegångar, bråk, anmälningar.. Allt, men ändå får det inget slut. Fast nu ser det ut som att ett slut är nära. Och antagligen är det det värsta tänkbara. Jag hoppas bara att allting blir bra så att vi slipper det här och för en gångs skull skulle kunna få leva i ro!

Har förresten en som kommenterat min blogg vars blogg jag förut brukade läsa.. Men nu när jag skulle gå och svara på kommentaren och läsa hennes blogg så såg jag att man måste ha användarnamn och lösenord :( Om du känner igen dig och tycker att jag kan få läsa din blogg så kan du väl ge mig dem :P

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Hoppas precis som du att det ordnar sig på de drabbade... tyvärr får vi alla (olika) portioner av svårigheter i livet... och man önskade verkligen att man kunde hjälpas åt med de där portionerna, lyfta bort allt ont... tyvärr går ju inte det, men du hjälper bara genom att finnas, lyssna och kramas.



Tack för dina ord inne hos mig också -de värmde verkligen!:.))

2009-05-20 @ 01:23:13
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0