Lugnet efter stormen

Kasper ligger och sover och Fredrik jobbar kväll (som vanligt tycker jag). Trots att det regnade ordentligt idag så gav jag och Kasper oss ut på vår dagliga promenad. I två timmar gick vi ute i regnet och tack gode gud för att det finns regnskydd till vagnen så att lillen låg helt skyddad från allt regn! Jag blev ruskigt blöt och de kläder jag hade på mig är fortfarande blöta fast det är fem timmar sedan vi kom hem.
Igår insåg jag att Kaspers mat i frysen var slut så då fick jag ta tag i saken idag. Jag gör ju all hans puréer själv så då fick jag ta tag i saken idag och det är inte det lättaste när Fredrik inte är hemma. Så det var bara att handla, skala, hacka, koka, mosa och passera allt och sedan lägga i påsar. Jag gör ju både lunch och middag, till lunch blir det någon fruktpuré och till middag blir det potatis med någonting annat till som broccoli, majs, palsternacka och annat liknande. Så nu är frysen full med mat till Kasper som räcker i ungefär en månad. Allt detta tog mig lite över tre timmar, det är lite krävande när man har en bebis att underhålla samtidigt. Och efteråt var det ju en ganska rejäl disk som väntade eftersom det blir ruskigt många kastruller och skålar som används. Men efteråt känner man sig riktigt duktig :)

När Madde publicerade sin förlossningsberättelse insåg jag att jag själv ännu inte skrivit en. Mitt minne är inte det bästa från förlossningen men ska nog ge mig på ett försök att med hjälp av förlossningsjournalen försöka skriva någon slags text. Den kommer ju bara lite över fem månader för sent ;) Bättre sent än aldrig va?

Så om du är intresserad så kan du ju kika in om ett litet tag igen för att se om jag lyckats skrapa ihop någonting, och det är väl det som min kväll kommer att bestå av. Härliga minnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0