Jaha.. Och vart ska jag ringa då?

God dag från oss här i sjukstugan

Vaknade imorse och kände mig riktigt dålig. Ont i hela kroppen, halsen och så feber på det också. 39,1. När Fredrik gick upp ett tag efter mig så sa han att han mådde hemskt och skulle ringa och sjukanmäla sig. Jahaja, så vi var båda sjuka.. Jobbigt. Kasper har i allafall varit hur pigg och överaktig som helst. Kul? Njah.. Inte speciellt när båda är sjuka. Fredrik var ju sjuk och hade sjukanmält sig från jobbet så han hade väl all rätt att gå och lägga sig igen.. Men jag då? Jag som gick där med mina 39,1 i feber. Det var bara för mig att ta och fixa tvätten, diska, ta hand om en överaktiv bebis, handla, laga mat och ja.. Ni förstår. Jag kanske låter lite bitter, men det är jag inte. Men vart ska jag ringa och sjukanmäla mig? Finns det nåt sätt för mig att slippa mina vardagliga måsten? Ne, antagligen inte. Som sagt, inte bitter.. Bara fundersam :P Och så kan man ju vara lite fördomsfull och säga som Ullis sa.. "Killar och sjukdomar.."

Annars då. Precis njutit av en underbar middag bestående av lasagne och en riktigt god sallad med massa olika ingredienser. Mums!

Imorse kollade jag och Fredrik på sista avsnittet av Lost för femte säsongen och lär väl få vänta till hösten eller nästa vår innan nästa säsong börjar. Det är verkligen inte min typ av serie och så är det inte riktigt typiskt mig att följa en serie heller. Men när jag och Fredrik blev tillsammans fick han mig att börja kolla på den och eftersom jag har sett varenda avsnitt så måste jag fortsätta.
För ett tag sedan så köpte vi säsong 1-3 på dvd och nu funderar vi på om vi ska försöka se hela serien från början innan nästa säsong börjar igen. Alltså skulle vi behöva se fem säsonger av Lost innan hösten eller om de väntar enda till nästa vår med att börja sända igen. Frågan är ju om jag pallar. Jag är ju inte riktigt personen som sitter och tillbringar massa tid framför tvn..

Resten av dagen blir seg och lugn. När Kasper har lagt sig för natten så kanske vi slår på en film (eller börjar med första Lost säsongen) och ligger i sängen och bara slappar. Vad ska ni hitta på?

Ha en fortsatt trevlig? dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0