God kvällens

Tänkte försöka ge mig på ett sånt där.. Vad heter det..? Inlägg var det ja. Stor risk för att det blir ett långt och inte alls speciellt inlägg. Men så sällan som jag skriver så får ni tåla det.
Men oj, vart ska man börja? Våra dagar rullar på som bara den och det är anledningen till bloggdöden, men antar att ni förstår det.

Vad har hänt sen sist då? Antagligen väldigt mycket, men omöljligt att rabbla upp allt. Vi har i allafall firat Valborg, hjälpt Ica och Robin att flytta, varit på besök hos dem, lekt med Madde och Melker, varit på BVC, shoppat, varit på promenader.. Ja listan kan göras oändligt lång.
På BVC så fick Kasper sitt fem månaders vaccin förra veckan och han var en riiiktigt duktig kille och grät inte alls, han skrattade faktiskt och sköterskan tyckte han var lite knäpp :P Men sån är min käraste, han älskar att skratta och hans leende förgyller mina dagar så fint. Och det vackraste ljudet jag någonsin hört är när han sitter och skrattar högt. Det är vackert. Han växer som han ska och allting ser bra ut :)
Och på dagarna gör vi massa kul. Vi är på promenad och Kasper är lycklig över att vi bytte till sittdelen för några veckor sedan så att han kan sitta och se på allt spännande. Hemma så leker vi, skrattar, rullar på golvet och läser böcker. Och så älskar han att hoppa i mammas famn och stutsa runt som en tok. Underbart att se hur han utvecklas och växer.

Bloggen kommer kraftigt i kläm, det är dock ingenting som jag sörjer eftersom jag tycker att det är viktigare att spendera tid med Kasper än att sitta vid datorn. Och eftersom det är full fart från sju på morgonen tills Kasper lägger sig på kvällen så finns det inte så mycket tid över. Men idag är första gången på jag vet inte hur länge som jag sätter mig här. Tvätten är upphängd, disken är diskad, golven är skurade och Kasper sover. Klockan var 20.30 och jag var klar med allting. Det var lite av en panik som svepte över mig eftersom jag har glömt bort hur det känns att ha tid över. Vad gör man på den tiden? Då hela hemmet är fixat och bebisen sover. Och dessutom jobbar Fredrik kväll, som han gör alldeles för ofta. Satt ett tag och funderade på vad jag skulle göra och kom sedan på datorns existens. Lite läskigt var det. Men nu är frågan vad jag ska göra i de tre kommande timmarna som jag är ensam? Tror inte att jag kommer ha orken att sitta vid datorn så länge, skulle säkert få världens huvudvärk av att helt plötsligt efter flera veckor sitta här så länge. Kanske kan unna mig själv ett bad och kanske ta och försöka avsluta den där boken som jag började läsa på förra året. Helt ärligt så saknar jag att läsa. Imorse så skulle Fredrik beställa något från Adlibris så då passade jag på att beställa tre böcker med hopp om att hinna läsa nångång. Kommer inte ihåg vad böckerna hette med en handlade om en tjej som blev sexuellt utnyttjad under sin uppväxt, en handlade om en kvinna som drabbades av samma hemska sjukdom som min pappa dog av i december och så handlade den tredje om finska vinterkriget.

Det finns en grej som är tråkigt med att man inte hinner/orkar sitta vid datorn och det är att man nästan tappar kontakten med vissa vänner. Vänner som man inte kan träffa så ofta för att de bor långt bort. Förut var man så van vid att kunna prata med dem på msn och på så vis hänga med i varandras liv, för sanningen är ju den att vi är alldeles för dåliga med att använda telefonen och slänga iväg ett sms eller samtal till dem vi inte kan träffa. Msn kom och tog över den sociala delen i så många människors liv :P

Jahaja.. Vi är redan i mitten av maj och sommaren närmar sig med stormsteg. För några månader sedan när jag och Kasper var hos barnläkaren så sa han att vi skulle lämna nya blodprover i mitten av maj och då kändes det långt bort. Tur att jag kom på det i helgen så vi kan ta och fixa det nu i veckan.

Snart är det sommar och Fredrik har lite semester i allafall :) Hoppas att tiden går fort fram tills det! Och visst är det lite som händer innan det. Som att imorgon fyller Kakan och Ullis år och det blir kalas hemma hos Kakan, sen har vi lite planer till på lördag då det är Eurovision, sen ska jag hinna shoppa massa sommarkläder, gå på möhippa, gå på inflyttnings- och födelsedagsmiddag hemma hos Ica och Robin, fira folk som tar studenten... Och massa annat skoj hoppas jag! Skönt med grejer som händer så man får lite variation här i livet :D

Bjuder på lite bilder på min minitok:

En nyvaken älskling


Har som syns hittat något intressant uppe i taket


Skrattar åt mamma som vanligt

Undra om det finns något mer ni borde få veta.. Kan dock inte komma på något speciellt. Jag förstår om ni gett upp hoppet angående min blogg, men släng ändå en titt här lite då och då så att ni inte missar när jag väl uppdaterar! :D

Ska passa på att gratulera både Kakan och Ullis som blir gamla imorgon! Kakan ska ju ha kalas imorgon och då får jag fira henne och ge presenter (om hon varit tillräckligt snäll..) men Ullis har jag ju inte chans att träffa så vi kan säga att det här inlägget är en födelsedagspresent till henne eftersom jag antar att hon är en av dem som har väntat på uppdatering. Kom även på att det inte bara är födelsedagar imorgon utan att det även finns de som firar årsdag med sin lover. Ok.. Det är också Ullis :P Haha.. Så grattis för det också gumman! Och hälsa din kära.

Nu önskar jag er en trevlig kväll och ska försöka komma
på hur jag ska underhålla mig själv resten av kvällen!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Naaaw tack så mycket gumman :) det värmde verkligen i hjärtat :)

Vad söt och stooor han har blivit lillgubben!!

2009-05-13 @ 12:04:43
URL: http://ladyfantasy88.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0