Fredag med party

Hejhej hallo igen.

Kasper ligger och har sin dagliga dansuppvisning i sängen till sin mobil som så fint både snurrar och låter. Han satt i babysittern nyss och såg på när jag möblerade om i sovrummet och småpillade lite med grejer. Det var först inte så uppskattat att bara sitta där, det blev ju tråkigt. Så jag slog på musik och stog och dansa och sjöng samtidigt. Och vet ni, då tyckte han att allting blev så mycket bättre. Han satt och skratta riktigt ljudligt, underbart vackra ljud!


Sitter och tuggar på sin bitring som han fick i påskägget

Har då som sagt möblerat om lite i sovrummet. Allt för att få plats med det enorma tvättstället vi har där inne. Hittills har den stått inne i vardagsrummet och jag tycker inte om att den står där, det ser bara fel ut i vårt stora vardagsrum :P Hellre har jag den inne i sovrummet än i det rummet där vi för det mesta spenderar tid med våra gäster.
Det som fick bli i sovrummet nu är att sängen får stå mot väggen och det betyder att Fredrik kommer få sova instängd mellan mig och väggen, får se om han klarar av det. Jag skulle nog känna mig alldeles för instängd. Men jag tycker att det blev mycket finare i sovrummet nu så hoppas att han också tycker det sen när han kommer hem från jobbigt så kanske han kan offra sig att sova instängd :D
Passade även på att omorganisera på skrivbordet som står där inne, den är så jobbig eftersom den drar åt sig sjukt mycket damm och den är hemsk att damma eftersom det stått massa smågrejer i hyllorna, försökte fixa till det så dammet inte kommer åt lika lätt.


Här ser ni skrivbordet nu, men tog ju ingen före-bild så ni får nöja er med det här.
Längst upp på skrivbordet var det fullt med grejer förut men tog bort de nu och la
de på olika ställen, bland annat cd-skivorna på hyllan ovanför de svarta och vita lådorna.
Och tidningsgrejer (vet inte vad det heter) länggst ner bakom symaskinen. Så piggade
jag upp med växter längst upp istället.
Någon som kan gissa vad det är för växter de två som står på varsin sida av den i mitten?
(Alltså de två med de stora bladen) Ge mig lite gissningar så berättar jag sen!


Och så ser rummet ut nu, lite svårt att få med allt. Men ni ser sängen längst bort
och skrivbordet till vänster. Till höger om mig finns mitt klädskåp och på vänstersida finns
Fredriks klädskåp. På högersida hittar ni även två byråer som står brevid mitt skåp och så
 tvättstället.
(Intresseklubben antecknar på högsta nivå förstår jag)
Står även en stol och en liten svart hurts (likadan som den brevid sängen) mellan
 tvättstället och tvn (spännande va?)

Tycker det blev mer plats i sovrummet nu än vad det var innan, och ändå har jag tagit in en stor grej där :P

Tidigare idag så var vi ute på promenad och så mötte vi Madde och Melker och gick och handlade lite på Ica innan det var dags att komma hem för lunch. Planerna för resten av dagen är att kanske fixa lite mer här hemma, se hur länge Kasper tänkte ligga och dansa och sen ge sig ut på en liten tur upp till centrum igen. Ska försöka hämta ut ett paket som kom till Fredrik, får se om det funkar med tanke på att hans leg som jag har gick ut för två år sedan :P Han använder ju sitt pass som leg men den har han ju med sig på jobbet. Hoppas även på att min mobil plingar till snart och att det är ett sms där det står att jag kan hämta mitt paket från Ellos, inte för att jag har akutbehov av badkläderna med man vill ju alltid ha det man beställt  för att se om det passar.

Och med detta önskar jag er alla en trevlig helg för det ska nämligen jag ha och njuta av att min karl äntligen är ledig en helg så att man får spendera lite tid tillsammans!



Kommentarer
Postat av: Jenni

Det blev ju jätte fint i sovrummet o helt underbar bild På lille Kassunene :))))

Ha ni oxå en underbar helg tisammans

2009-05-15 @ 14:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0