Vill ju så gärna..

Vill så gärna komma igång med bloggandet, men det blir bara inte av. Är mycket som händer nu.
Men uppdateringen har ju varit lite sådär senaste tiden och vad har egentligen hänt?

Kasper har haft två kalas och han tackar så hjärtligt över alla presenter. Han har fått leksaker i stora lass, kläder och ännu mer leksaker. Det känns som att vi bor i en leksaksaffär.


Paket från mamma och pappa på födelsedagen


Min älskade ettåring!


Ballonger!


På släktkalaset fick han två gåbilar, en ny leksaksback med leksaker, Nalle Puh, CD-skivor,
ett halsband, kläder, mjukisdjur och en babypulka..

Sen så vart ju min bebis sjuk. Vi har vart inne på akuten två gånger där han fått andningshjälp och lite andra mediciner. Han hade 40-41 i feber i tre dagar och sen fick han lägre feber i några dagar. Eftersom han hostade så sjukt mycket så fick vi tillslut gå till doktorn igen och då fick han hostmedicin och infektionsdämpande. Nu är han på bättringsvägen och äter medicin ett tag till, dock är han inte ens i närheten av att vara sig själv. Han är konstig av all medicin, han är typ hög. Han kan inte krypa rakt, hans balans är inget att skryta om och han ska sitta i knät hela tiden men är ändå inte nöjd. Han åt ingenting på många dagar och har inte ätit ordentligt sen i lördags. Men snart så blir han nog frisk igen :)


Synns att han är sjuk va?

Idag har jag varit iväg själv och shoppat lite. Eftersom Kasper inte är helt hundra så fick han stanna hemma med pappa. Jag gjorde massa fynd, dels för kuponger jag hade men även för att det finns klantiga kassörer ;)
Handlade lite julklappar, lite heta underkläder till mig själv, en tröja som jag tänkte ha på julafton, lite roligt till Kasper och så fyndade jag nötfärs för 39,90/kg ;)

Jag hoppas att den här hemska oturen vänder för våran familj nu.. I över en månad har vi haft riktigt hemsk otur.. Liksom först vart katten sjuk, sen fick jag veta att jag har spruckna trumhinnor, sen vart jag dundermega sjuk, sen hamnade en släkting på sjukhus, sen vart vi tvunga att avliva katten, sen vart vi sjuka igen, sen hände en väldigt personlig och tragisk grej, sen vart Kasper dundermega sjuk.. Och ja.. Stressigt som fan har det vart med alla kalas och så. Man blir ju rätt tokig av att vara hemma hela tiden, men på grund av alla sjukdomar och en otroligt deppig period så har det inte vart mycket rörelse ute.
Men nu ska jag försöka njuta av julen och hoppas på att vinden vänder!



Jag kanske har glömt att berätta en sak förresten? Fredrik har i allafall sagt upp sig från jobbet för att vara pappaledig så han har vart hemma sen 30 november, det är helt sjukt underbart att han har vart hemma nu annars hade jag inte klarat av allting. Jag har liksom fått stå ut i tio månader med att han har kommit hem precis till att Kasper ska sova. Har fått ta allting själv, hur sjuk jag än varit med njursten då jag knappt kunnat gå och med streptokock och allt möjligt..
Han ska i allafall vara pappaledig nu så ska jag ut på lite äventyr i början av nästa år :)

Kanske vart ett lite långt inlägg, men måste väl ta igen allt :P

Ikväll blir det final i Idol och sen har vi en helg full med planer, hoppas lilleman håller sig ofebrig ;)

Tack förresten för alla kommentarer! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0